WYPOWIEDZENIE OBOWIĄZKOWEGO UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ POJAZDÓW MECHANICZNYCH

Wypowiedzenie ubezpieczenia nie później niż na 1 dzień przed końcem trwania polisy, które zostało zawarte przez Ubezpieczonego (taka polisa po wypowiedzeniu nie wznowi się automatycznie)

 

 

Wypowiedzenie ubezpieczenia przez nowego nabywcę pojazdu (polisa została zawarta przez poprzedniego
właściciela)

UWAGA: Polisa, która otrzymałeś od poprzedniego właściciela przy zakupie pojazdu nie wznowi się
automatycznie. Pamiętaj o samodzielnym zawarciu polisy.

Wypowiedzenie automatycznego wznowienia (stosuje się przy podwójnym ubezpieczeniu w przypadku kiedy Ubezpieczający zawarł nową polisę i nie wypowiedział starej polisy które się automatycznie wznowiła w innym Towarzystwie.

 

Reklamacje

Na mocy Ustawy z dnia 05.08.2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym Towarzystwa Ubezpieczeniowe zostały zobligowane do przyjmowania reklamacji (reklamacja – wystąpienie skierowane do podmiotu rynku finansowego przez jego klienta, w którym klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez podmiot rynku finansowego) w formie: pisemnej, ustnej oraz elektronicznej. (art.3)

Odpowiedzi, należy udzielić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. (art. 6)

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w art. 6, podmiot rynku finansowego w informacji przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją:
1) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2) wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
3) określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. (art. 7)
W przypadku niedotrzymania terminu określonego w art. 6, a w określonych przypadkach terminu określonego w art. 7, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta. (art. 8)

 

Allianz skargi@allianz.pl  tel. 224 224 224
AXA skargi.odwolania@axa.pl tel. 22 555 00 00
Compensa reklamacje@compensa.pl tel. 22 501 61 00
Generali tel. 913 913 913
Inter Polska
Gothaer
Hestia
Inter Polska
InterRisk
Proama
PZU
UniQa
Warta